Çarşamba, Temmuz 09, 2008

Güvenlikten müdürlüğe giden yol...

Yıllarca güvenlikçi olarak çalıştığı bankaya müdür oldu. İşte bir başarı öyküsü;

Çorum'da bir bankanın şubesinde 1982 yılında güvenlik görevlisi olarak çalışmaya başlayan Cemal Kaçay, 26 yıl sonra aynı şubenin müdürü oldu.
Cemal Kaçay, kendisinin 1982 yılında işe başladığı dönemlerde hem güvenlik görevlisi hem de memur olarak işe alımların olduğunu bildirdi.
''O zamanlar Merkez Bankasının güvenlik görevlileri sivil olarak, bellerinde silahları ile geziyorlardı'' diyen Kaçay, kendisinin de ''gençliğin verdiği heyecan'' ile güvenlik görevlisi olmak kendi isteğiyle işe başladığını ifade etti.
Kaçay, Halk Bankasının Çorum şubesinde işe başladıktan bir müddet sonra güvenlik görevlilerine ''siyah üniformalar'' dağıtıldığını belirterek, ''Bu görevin benim için cazibesi kalmamıştı. Ben de memur olmak için karar verdim ve çalışmaya başladım'' diye konuştu.

MEMURDAN ÇOK MEMURDU
Güvenlik görevlisi olmasına rağmen muhasebe bilgisi ve daktilo kullanma yeteneğiyle banka içinde daha çok memurluk görevi yaptığını anlatan Kaçay, 2 yıl sonra aynı bankada memurluk görevine başladığını kaydetti.
Bankanın şube müdürü olmak hayalini o yıllarda kurduğunu belirten Kaçay, ''(Eğer hedefinizi koymuşsanız, yolun yarısını geçmişsiniz demektir) sözü ne kadar haklıymış, şimdi daha iyi anlıyorum'' dedi.

''HEM ÇALIŞTIM HEM OKUDUM''
Cemal Kaçay, bankaya başladıktan sonra Açıköğretim Fakültesini dışarıdan bitirerek üniversite eğitimini tamamladığını ifade ederek, Halk Bankasının hizmet içi eğitim seminerleri, ekonomi dersleri, yükselme eğitimleri gibi pek çok alanda da eğitimine katıldığını vurguladı.
Kaçay, bankacılığın sevildiği zaman insanı mutlu eden bir meslek olduğuna dikkati çekerek, şunları söyledi:
''Bankamızın yaptığı geniş kapsamlı eğitim çalışmalarına katıldım. Ekonomi, kriz dönemleri ve ihtisas yapılabilecek alanlarla ilgili en değerli bankacılardan dersler aldım. Çalışmamın her zaman faydasını gördüm. Ben buralara kadar yükselebileceğimi hayal etmezdim. Ancak bankamızın performans ve kazandığınız iyi notlara göre ödüllendirme sistemi, çalışan herkesin önünü açıyor, bunu şimdi daha iyi anladım.''

Kaçay, şu anda hedefinin bankanın Çorum şubesini Türkiye genelindeki ilk 10 şube arasına yükseltmek olduğunu dile getirdi.

Kaynak: www.milliyet.com.tr

Hiç yorum yok: