Perşembe, Temmuz 10, 2008

Büyük Markalarla Nasıl Başa Çıkabilirim?

Girişimcilerin en çok korktuğu konulardan biri de; bu kadar büyük markayla nasıl başa cıkabilirim...?
evet üzerine çokca düşünülmesi gereken bir konu... ama birde diğer taraftan bakarsak, "yapan nasıl yapıyor?"...
bugün Forbes'te bir yazı okudum, özetle;
"Çalıştıkları firma batan 3 yönetici kendi firmalarını kurar, fakat biraz farklı bir yol izleyerek HERKESİN YAPTIĞINI seçmezler, sadece Hoteller için tekstil ürünleri üretirler, hatta sadece havluyla başlar devamında nevresim takımları üreterek devam ederler...
Zorlu vb. dev firmalar varken, onların en büyük avantajı küçük olmalarıdır, dev fabrikalar küçük müşterilerle veya onların anlık küçük siparişlerine cevap vermekte zorlanırken, kendileri 10-15 havlu takımı siparişine bile cevap verebilmektedir küçük atölyelerinde...
Ve bu sektörde Türkiye pazarında ciddi bir yere ulaşırlar...
devamında ikinci nesile geçer firma ve ihracata başlanır 2005'te... bulgaristan yunanistan romanya derken alır yürür...
çünkü eksperdirler artık, belki Tekstilin çok ufak bir kısmı için ama Markadırlar... Sadık Müşterileriyle, az da olsa siparişlere birebir hızlı dönüşleriyle... markadırlar...
Ve bugün Ritz-Carlton, Hilton, holiday Inn, Hyatt gibi dev zincirlerin neredeyse bütün hotelleri onların ürününü kullanıyor..."
evet...bir yumuşak karın yakalayınca olabiliyor... yandan sızabilecek bir alan bulup, müşterilerle birebir taleplerini cevaplayıp, kalitenizi her geçen gün biraz daha artırdıktan sonra.... istediğiniz sektörde istediğiniz markayla başa çıkabilirsiniz...

Mehmet Cihangir

1 yorum:

orpen dedi ki...

Evet bu gerçek bir başarı öyküsü.Bunu yabancılardan dinleseydik ballandıra ballandıra başkalarına da anlatırdık.Kahramanlar yerli olunca bakış açısı da değişiyor.
Yabancı hayranlığına örnek.3 ay önce Steve Jobs'un hikayesini 8 ayrı blogda okumuştum.