Pazar, Ağustos 17, 2008

Üniversitenin Girişimciliğe katkısı...

bir çok kişi üniversite sınavına girdi, geçtiğimiz günlerde de sonuçlar açıklandı... bir çoğumuzun tecrübe ettiği gibi, "üniversiteyi bitiriyim, diplomayı aliyim, atarım 2-3 milyara bir yere kapağı sonra da bakarız işte ne yapacagımıza..." ama heyhat...
bu şekilde dersane, okul ve aile içinde programlanan genç, okuluna binbir ümitle gelir, fakat diploma geldiğinde, ne 2-3 milyarlık bir iş, ne elinde nitelikli bir bilgi, ne de elle tutulur bir tecrübesi vardır...
Okumak kötüdür değil bu, üniversitede okuyorsak hiç bir anlamı olmadığını söylüyorum eğer bir yerde çalışmıyor, sosyalleşip çevreyi aktif olarak kullanmıyorsak...
Bugüne kadar geçen üniversite hayatıma bakınca, çevremdeki değerli kişilerden başka pek bir katkısını göremiyorum... ama bu kesinlikle yadsınamaz bir katkı, o kadar aklı selim kişiyi bir arada bulacaksınız, ve hepsiyle bir şekilde bir yakınlığınız olacak...
işte burda girişimcilik giriyor devreye, çünkü hepsinin fikirleri, ihtiyaçları, beklentileri var.. ve bir şekilde siz bunlardan birini onlara sunabiliyorsanız elinizdeki serveti hesap edemezsiniz...
başlangıca geri dönecek olursak, hedefimiz ne olursa olsun üniversiteden(kariyer, girişim, bilgi, eş-:p-, askerlik) , çevremizi geniş ve olabildiğince nitelikli tutmak en önemli konu olmalı... çünkü onlarla yarın tekrar farklı yerlerde karşılaşacaksınız... tabii ki pragmatizmin doruğuna varın değil dediğim ama sonuçta bu aşikar bir gerçek...
belki katılmayanlar olacaktır ama, bir kalem dahi satmamış bir hocanın(istisnalar var tabi) pazarlama dersinden ise, bir çay sohbetinde küçük fikirle, girişiminizin sonucunu değiştirebilecek arkadaşlar her zaman üstündür diye düşünüyorum, yanlış mıyım ki?

2 yorum:

Ahmet Eyüp dedi ki...

Ben dediklerine kesinlikle katılıyorum.

Şu an belki elimde elle tutulur bir proje yok. Ama 2 senede edindiğim arkadaş çevresi , eğer böyle bir işe kalkışacak olursam bana yeterince destek olabilecek bir kitleyi içinde barındırıyor. Her geçen gün yeni birileriyle tanışıyorum.

Daha geçen gün RIATalks çıkışında biriyle tanıştım. Ortak noktamız aynı üniversitede, aynı binada okuyor olmamız. Belki ortak noktamız üniversite olmasa, tanışmamız zorlaşıcaktı. Bu tabi ufak bir örnek ;)

aktifgirisimci dedi ki...

bende üniversitede oldukça aktiftim.
özellikle girisimcilik ile ilgili tüm seminerlere katılırdım