Cumartesi, Ekim 11, 2008

Link Paylaşımları: Webde yeni uzmanlıklar

Girişimcilik ile bir yola baş koyma üzerine bu linklerden sonra uzmanlıklar:

ourExpertise

Hepimizin internet konusunda az buçuk bir fikri var, ve kendi çapımızda biliyoruz(!)... Peki diğer sektörlerde dahi olabildiğince dar bir alanda uzman olmamız bizi öne çıkarıp diğerleriyle farkı açarken Web'de de bu böyle değil mi? yani sadece "internet benim işim" , "ben paramı netten kazanırım"... tamam doğrudur da necisin? e-marketing mi, e-mailing mi, arayüz mü, .Net mi senin uzmanlığın? Bu uzmanlıklar bir çok yerde flu da olsa belirmeye başladı, ve daha internetin sadece gölgesi üstüne düşmüş bir memlekette yaşadığımızı düşünerek bakalım daha neler ne tür uzmanlıklar beliriyor;

http://www.clickz.com/showPage.html?page=3630908
Oyunlar ve onların pazarlama için kullanımı ile ilgili bir yazı... özellikle Online oyunlar deli gibi yayılıyor..Türkiye'de hiç denecek derecede az sayıda olan bu oyunlar farklı bir uzmanlık alanı, sadece pazarlama alanı olarak değil çünkü artık markalar lansmanlarını bile bu online oyunlarla yapıyorlar...
Yazılım, arayüz olsun, bunu gelir modeline çevirmek olsun, bu alanda pazarlama stratejisi belirlemeye kadar bir çok alan uzmanlarını bekliyor...

http://www.searchenginejournal.com/14-places-to-spot-popular-trends-whats-hot-where-and-when/7475/
bilmiyorum trend ile ilgili konuşmak ne kadar mapo'ya düşer ama :) bana kalırsa trendin en önemli kısmı bunları takip ederken artık bütün yeniliklerle birlikte yaşaman. Yani bir çok insanın fikrinin dahi olmadığı yenilikleri sen bu trend takibin ile bilirsin ve diğerlerinin bakıp da göremediği arayıp da bulamadığı bilgiler sendedir.. hasılı sen bir öncü ve vizyon sahibisindir, ve sana düşen her bilgi diğerleri için değerlidir ;) örnek olarak da bu ileri görüşü inceleyebilirsiniz

http://aloa.uplink-web.com/?p=55
http://www.chrisbrogan.com/what-i-want-pr-and-marketing-professionals-to-know/
10 PR yolu diyerek anlatmış ilk yazıda.. tabi biraz genel olarak üzerinden geçmiş... ama şu varki bir çok şey webe az buçuk taşınmasına ragmen PR neredeyse tamamıyla internete taşınıyor, çunku herkes burada, konuşanlar paylaşanlar burada ve asıl onemlisi gene burada kayıt altına alınıyor bu paylaşımlar... eski düz mantıkla gazeteye TVye iki reklam yolla "ne kadar iyi olduğunu müşteriler bilsin" diye bir durum kalmadı, yani google'da bir marka hakkında ne çıkıyorsa marka o kadar iyi ya da kötü!
Hatta geçende "Online Itibar Statejisti" diye bir etiket gördüm, ve bence fazlasıyla da gösteriyor bu işin geleceğini...

www.conniebensen.com
Markaların Müşterilerine özel online çalışmaları için Community Stratejistleri bulundurmaları gerekiyor, kendi online çalışmalarını yürütmesi ve özellikle tematik web projeleri ile müşterileri ile iç içe bir marka oluşturmak... Bununla ilgili de Connie Bensen'i tavsiye edebilirim, fazlasıyla bu konuda bilgi ve tecrübe sahibi biri... Kesinlikle takip edilmeli

http://www.chrisbrogan.com/free-ebook-on-personal-branding/
Chris Brogan gene değerli piyasanın kaşarlarından bir Community manager, ve bloguyla kendi markasını oluşturmuş bir zat.. :)
linkte güzel bir E-BOOK var... Personal BRANDING üzerine.. tabi bu konuda ülkemizde de Murat Esenli takip edilmeli... Hatta en son Web Girişim için güzel bir yazı hazırladı...

http://www.startup-review.com/blog/case-study-index/
Analizler web'in bize sunduğu kolaylıklardan bir diğeri, tabi burada girişim incelemeleri bulunuyor ama bu şekilde ayrıntılı incelemeleri yapabilmek de ayrı bir uzmanlık...

daha bir çok yeni alan vardır göremediğim ama ilk aklıma gelenler bunlardı, peki sizce başka ne tür yeni alanlar beliriyor?

Hiç yorum yok: